Εργοστάσια έκλεισαν, τα λιμάνια είναι σε αδράνεια, container είναι σε έλλειψη, το κόστος μεταφοράς είναι αυξημένο και οι αποστολές είναι σε κατάσταση αναμονής. Προφανώς ο κορονοϊός δεν κάνει εξαίρεση για τον κλάδο της ξυλείας.
«Αντιμετωπίζουμε μια παγκόσμια κρίση της οποίας η συνέπειες επηρεάζουν το εμπόριο και ακόμα περισσότερο τις θαλάσσιες μεταφορές», δήλωσε ο Emmanuel Groutel, διευθυντής του Wood and Logistics Expert στο Wale. Είπε πως το λιμάνι της Σανγκάης το οποίο απασχολεί 90.000 εργαζόμενους, λειτούργησε με 10.000 εργαζόμενους όταν ο κορονοϊός ήταν στο peak του στην Κίνα, ενώ τα υπόλοιπα λιμάνια της Κίνας λειτουργούσαν στο 80% των δυνατοτήτων τους. Και ενώ η επαναφορά των δραστηριοτήτων φαίνεται ότι ξεκινά και πάλι, η αλυσίδα των μεταφορών έχει σπάσει. Η παγκόσμια αυτή κρίση επηρεάζει τις εξαγωγές ξυλείας στη Γαλλία. Ο David Roy, Διευθυντής της DSHwood France, εταιρείας που εμπορεύεται σε κορμούς πάνω από 50.000 m3/έτος , με χώρα προέλευσης κυρίως την Κίνα, εξηγεί ότι η κατάσταση έχει γίνει ιδιαίτερα περίπλοκη τα τελευταία χρόνια. “Οι εξαγωγείς ξυλείας έχουν υποστεί τρία συνεχόμενα γεγονότα. Αρχικά την απεργία των μεταφορών στο τέλος της χρονιάς, η οποία είχε ως αποτέλεσμα την επιστροφή μεγάλου όγκου ξυλείας, τον κύκλο εργασιών σε αναβολή και τις επιταγές να λήγουν.”Δύο είναι οι μεγάλες επιπτώσεις που προκύπτουν για τον κλάδο της ξυλείας ύστερα από αυτή την άνευ προηγουμένου κατάσταση. Από τη μία σοβαρή έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων στα ευρωπαϊκά λιμάνια και από την άλλη το κόστος των μεταφορών που έχει ανέβει κατακόρυφα. Ένα container 12 μέτρων για τη διαδρομή Γαλλία-Κίνα κόστιζε 600-700$ στις αρχές του Γενάρη ενώ τώρα το κόστος μεταφοράς για την ίδια διαδρομή είναι από 1.000 έως 1.300$, σύμφωνα με έναν εξαγωγέα, ενώ αναμένεται μεγαλύτερη αύξηση μέσα στον Απρίλη.
Για το κοντινό μέλλον το ερώτημα είναι ποιες θα είναι οι επιπτώσεις στην οικονομία γενικότερα έπειτα από τα τελευταία μέτρα που παίρνουν οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις. Από την πλευρά τους και βραχυπρόθεσμα, οι εξαγωγείς έχουν να αντιμετωπίσουν μια δύσκολη εξίσωση σχετικά με τον ανεφοδιασμό : όταν η δραστηριότητα της Κίνας επανέλθει, πώς θα βρουν διαθέσιμα containers και με τι κόστος θα μπορούν να τα ενοικιάσουν για μεταφορές υλικού με τέτοιο βάρος όπως το ξύλο.