Στα πλαίσια των επίσημων εγκαινίων των νέων εγκαταστάσεων της Blum Hellas στη Παιανία, είχαμε την ευκαιρία να μας μιλήσει ο κ. Phillip Blum, γιος του ιδρυτή της μεγάλης αυτής εταιρείας. Τα όσα μας είπε άκρως ενδιαφέροντα!
ΕΠΙΠΛΕΟΝ: Μετά από επτά χρόνια οικονομικής κρίσης, η Blum αποφάσισε να αλλάξει τον τρόπο που αντιπροσωπεύεται στην Ελλάδα και να είναι πλέον ως Blum Hellas. Παρόλη την οικονομική κρίση η Blum έχει κατορθώσει να είναι ηγέτης στον τομέα της παρόλο το γεγονός πως η τιμή ενός προϊόντος παίζει καθοριστικό ρόλο για την τελική επιλογή. Ποιο είναι το μυστικό για αυτή την επιτυχία;
Phillip Blum: Για να είμαι ειλικρινής μαζί σας, αυτή είναι μια ερώτηση που ο κ. Κλιάφας πρέπει να απαντήσει! Όμως η επιτυχία μας δεν κρύβει κάποιο μεγάλο μυστικό. Αποφασίσαμε να επενδύσουμε στην ελληνική αγορά πριν από πέντε χρόνια, μιας και για μας ως εταιρεία είναι σημαντικό να έχουμε μακροχρόνιες συνεργασίες τόσο με τους επαγγελματίες, όσο και με τους πελάτες μας, που τους θέλουμε ευχαριστημένους. Άλλωστε, αν θες να έχεις μακροχρόνια οφέλη σε μια αγορά, πρέπει να είσαι κοντά στο πελάτη! Και αυτό είναι κάτι που δεν μπορείς να το κάνεις από τη βάση της εταιρείας μας στην Αυστρία! Πρέπει να το κάνεις από τη χώρα που θες να αντιπροσωπεύεσαι. Όπως στη χώρα σας, οι άνθρωποι της Blum Hellas ξέρουν το πελατειακό τους κοινό και τις ανάγκες του σε καθημερινή βάση προτείνοντάς τους το προϊόν που τους ταιριάζει. Τώρα σε ότι αφορά τη κρίση, παρά τη μεγάλη της διάρκεια, πιστεύουμε ότι θα έρθουν καλύτερες μέρες! Καμία κρίση δεν κρατάει για πάντα κι αυτό αποτέλεσε το κίνητρό μας για να επενδύσουμε στην Ελλάδα. Και αυτή η μας η έντονη παρουσία είναι που επιτρέπει στην αύξηση του μεριδίου μας στην αγορά, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι έχουμε ποιοτικά προϊόντα με αντοχή στο πέρασμα των ετών.
Α. Κλιάφας: Σε αυτό το σημείο θα ήθελα μόνο να προσθέσω το εξής: Αυτό που είναι πολύ σημαντικό είναι το γεγονός πως πάντοτε υπάρχει αμοιβαία εμπιστοσύνη μεταξύ της Blum και των συνεργατών της. Ήμασταν οι συνεργάτες της Blum για την Ελλάδα και όταν αποφάσισαν να επενδύσουν στη χώρα μας, μας αντιμετώπισαν σαν πραγματικούς συνεργάτες κι όχι ως μια εταιρεία που θα αποκτούσε. Αυτή ήταν η αντιμετώπιση της «μαμά» εταιρείας, όλα αυτά τα χρόνια που πορευόμαστε μαζί, μιας και η βασική ιδέα είναι ότι: Εμείς ξέρουμε την αγορά, ξέρουμε πώς να την χειριστούμε και η Blum Αυστρίας είναι εδώ μόνο για να μας υποστηρίξει στις τελικές μας αποφάσεις. Αυτό θεωρώ ότι είναι το μυστικό της επιτυχίας!
Phillip Blum: Γνωρίζαμε ότι η εταιρεία Κλιάφας έκανε εξαιρετική δουλειά και δεν υπήρχε το παραμικρό πρόβλημα από τη μεριά των πελατών. Υπήρχαν διαφορετικά προβλήματα τα οποία προέκυπταν από την κρίση. Ήταν σημαντικό για εμάς να γνωρίζουμε ότι οι άνθρωποι που έκαναν εξαιρετική δουλειά για την εταιρεία Κλιάφας, θα έκαναν το ίδιο και για την Blum. Χαίρομαι ιδιαίτερα που ο κ. Κλιάφας αποφάσισε να πάρει τη δουλειά, κάτι που ήταν καθησυχαστικό για εμάς για όλους τους προαναφερθέντες λόγους.
ΕΠΙΠΛΕΟΝ:Κάνατε μια μεγάλη επένδυση, αρκετών εκατομμυρίων ευρώ στη χώρα μας. Να το θεωρήσουμε ως μια ψήφο εμπιστοσύνης για την ελληνική αγορά;
Phillip Blum: Σαφέστατα και είναι μια ψήφος εμπιστοσύνης! Όπως είπα και προηγουμένως , ως Blum δεν πιστεύουμε στις βραχυχρόνιες επαγγελματικές σχέσεις. Ήδη βλέπουμε την αγορά να μεγαλώνει σιγά, σιγά και πιστεύουμε ότι θα αναπτυχθούμε ακόμα περισσότερο. Όπως πράττουμε και ανά την υφήλιο, έτσι και στη χώρα σας θεωρήσαμε ότι πρέπει να έχουμε high end εγκαταστάσεις, με μεγάλη αποθήκη, ένα όμορφο showroom και λειτουργικά γραφεία, ώστε να δώσουμε στους υπαλλήλους μας τη δυνατότητα και τα «όπλα» να δείξουν στους πελάτες τη δουλειά που κάνει η Blum σε όλους τους τομείς. Για τους λόγους αυτούς, θεωρώ ότι θα κάνουμε την απόσβεση για τη συγκεκριμένη επένδυση σε ένα χρόνο από τώρα!
ΕΠΙΠΛΕΟΝ: Ξέρουμε όλοι, πως η Blum είναι ένα από τα πλέον επιτυχημένα case study του κλάδου και μάλιστα σε παγκόσμιο επίπεδο. Ποια είναι τα συστατικά για αυτή την επιτυχία;
Phillip Blum: Αυτή είναι μια δύσκολη ερώτηση! Βασικά, η δουλειά μας περιστρέφεται γύρω από δυο βασικούς άξονες: Το προϊόν και η αγορά που απευθύνεται! Ξεκινώντας με τα προϊόντα, πρέπει να είναι καινοτόμα, όντας ένα βήμα εμπρός από τον ανταγωνισμό, προσφέροντας καινοτομίες όχι απλά εντυπωσιακές, αλλά άκρως λειτουργικές, οι οποίες βοηθούν τον πελάτη. Τώρα σε ότι αφορά το κομμάτι της αγοράς, πρέπει να είμαστε πάντοτε κοντά στο πελάτη, να του εμπνέουμε εμπιστοσύνη τηρώντας τις υποσχέσεις που του δίνουμε και να ακούμε πάντοτε τι θέλει ο πελάτης. Νομίζω ότι αυτά είναι τα πλέον σημαντικά. Δεν καθόμαστε απλά στα γραφεία μας στην Αυστρία με κλειστές τις πόρτες και αναρωτιόμαστε τι να κάνουμε στο μέλλον. Εν αντιθέσει παίρνουμε όλες τις πληροφορίες από την αγορά, τις επεξεργαζόμαστε και κάνουμε συνεχή brainstorming για το τι καλύτερο μπορούμε να προσφέρουμε. Αυτός ο συνεχής διάλογος, η προσωπική επαφή και ο σεβασμός μας απέναντι στους πελάτες μας, μας έχει φέρει στην επιτυχημένη θέση που είμαστε. Επιπλέον, διαθέτουμε και παθιασμένο προσωπικό, το οποίο χαίρεται να δουλεύει για την εταιρεία μας!
ΕΠΙΠΛΕΟΝ: Κατά τη διάρκεια της κρίσης, πολλοί Έλληνες επιχειρηματίες του κλάδου, ξεκίνησαν την εξαγωγική τους δραστηριότητα. Τι θα συμβουλεύατε τον Έλληνα επιχειρηματία ο οποίος θέλει να πετύχει στο τομέα των εξαγωγών;
Phillip Blum: Φοβάμαι πως δεν είναι εύκολο να δώσω μια τέτοια συμβουλή. Το μόνο που μπορώ να πω μερικά πράγματα από τη δική μας οπτική. Για μας ως Blum, είναι σημαντικό η εταιρεία να είναι παρούσα σε όλο τον κόσμο, κάτι που μας πήρε καιρό για να το καταφέρουμε. Όπως είπα και προηγουμένως δεν είναι εύκολο ως εταιρεία να έχεις εξαγωγικό προσανατολισμό, μόνο μέσω του internet, ή μόνο μέσω του marketing. Πρέπει να έχεις προσωπική επαφή με τους πελάτες αν θες να πουλήσεις ένα προϊόν. Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο δουλεύουμε εμείς: Χρειάζεσαι τον τοπικό επιχειρηματία να στηρίξει και να boostαρει το προϊόν και την εταιρεία σου! Οπότε αν θες να εξάγεις, δεν φτάνει μόνο να έχεις ένα καλό τελικό προϊόν, μιας και δεν θα πουλήσει από μόνο του. Απαιτεί σκληρή και συνεχή δουλειά και προπάντων θέλει χρόνο!
Α. Κλιάφας: Αυτό που θέλω να προσθέσω σε αυτά που ανέφερε ο Phillip, είναι πως απαιτείται χρόνος. Επιπρόσθετα για να έχεις εξαγωγική δραστηριότητα δεν φτάνει μόνο η ενασχόληση με το internet, περιμένοντας την παραγγελία από την άλλη μεριά του κόσμου! Δεν πρόκειται να συμβεί έτσι απλά, απαιτεί δουλειά και συνεχή προσπάθεια, είναι μια ολόκληρη φιλοσοφία. Πιστεύω ότι ο κλάδος μας είχε αυτό το πρόβλημα και προ κρίσης, με τις εταιρείες να έχουν στηριχθεί μόνο στην τοπική αγορά, η οποία τα χρόνια εκείνα η αγορά ανέβαινε συνεχώς. Και όταν η τοπική αγορά έπαθε την γνωστή σε όλους μας καθίζηση, μαζί της κατέρρευσαν και αρκετοί επαγγελματίες του κλάδου. Αυτοί που παρέμειναν ζωντανοί, ήταν αυτοί που ήταν οικονομικά δυνατοί και οι οποίοι ξεκίνησαν τις εξαγωγές. Δυστυχώς, ήταν καθαρά μια αντίδραση επιβίωσης από τις εταιρείες του κλάδου, μιας και κανείς δεν είχε λειτουργήσει προληπτικά έχοντας πάρει τα απαιτούμενα μέτρα για ένα σενάριο όπως αυτό που αντιμετωπίζουμε τα τελευταία χρόνια. Και κάτι ακόμα, καμία εταιρεία δεν έχει προσπαθήσει να δημιουργήσει ένα ισχυρό brand name στο κλάδο.