Οι μεγάλες διευκολύνσεις που παρείχε η κυβέρνηση της Τουρκίας σε επενδυτές για να αποκτήσουν την τούρκικη υπηκοότητα, είχε ως αποτέλεσμα να σημειωθεί μεγάλη αύξηση στον τομέα των επίπλων.
Για όσους δεν γνωρίζουν να αναφέρουμε πως η Τουρκία μείωσε δραστικά τα οικονομικά και επενδυτικά κριτήρια που πρέπει να πληρούν ξένοι για να αποκτήσουν την τουρκική υπηκοότητα. Η χώρα περιόρισε σημαντικά την αξία σε ξένο νόμισμα των επενδύσεων παγίου κεφαλαίου, των τραπεζικών καταθέσεων, της ιδιοκτησίας ακινήτων ή της κατοχής τουρκικών ομολόγων, που πρέπει να έχει ένας ξένος για να αποκτήσει το δικαίωμα στην τουρκική υπηκοότητα. Το ποσό της απαιτούμενης επένδυσης σε πάγια κεφάλαια μειώθηκε στα 500.000 δολάρια από 2 εκατ. δολάρια και το ύψος των τραπεζικών καταθέσεων στα 500.000 δολάρια από 3 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με την απόφαση.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να αγοραστούν από αλλοδαπούς περισσότερες από 24.000 κατοικίες, (αύξηση κατά 64,5%) σύμφωνα με τα στοιχεία της TurkStat. Ο Nuri Gürcan, επικεφαλής της Ένωσης Επιχειρηματιών της Βιομηχανίας επίπλων, δήλωσε ότι οι πωλήσεις κατοικιών σε αλλοδαπούς αύξησαν τις πωλήσεις επίπλων κατά 20%, με την πλειοψηφία των πελατών να είναι Ιρακινοί και Σαουδάραβες. Επίσης όπως ανέφερε ο κ. Gürcan, μεγάλο καλό έχουν κάνει και οι τούρκικες σειρές της τηλεόρασης οι οποίες προβάλλονται σε παγκόσμιο επίπεδο και οι οποίες έχουν μεγάλο μερίδιο στην επιτυχία και στην αύξηση της ζήτησης επίπλων, μιας και οι πελάτες ζητούν συγκεκριμένα κομμάτια που έχουν δει στην μικρή οθόνη. Βλέπετε, οι τουρκικές τηλεοπτικές σειρές, αποτελούν μία από τις κορυφαίες πολιτιστικές εξαγωγές της χώρας κι απολαμβάνουν δημοτικότητα σε χώρες παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένης της Μέσης Ανατολής.
2 δις δολάρια ο όγκος των εξαγωγών
Τα επίσημα στοιχεία αναφέρουν πως οι τουρκικές εξαγωγές επίπλων είχαν τζίρο 2 δισεκατομμύρια δολάρια κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019, με τον τελικό στόχο να αγγίζει τα 3,7 δισεκατομμύρια δολάρια. Σύμφωνα με τον Turgay Terzi, επικεφαλής της εταιρίας επίπλων Art Design, δήλωσε ότι οι αλλοδαποί που απέκτησαν την τουρκική υπηκοότητα, έχουν boostαρει αρκετά την αγορά. Μάλιστα ανέφερε ότι οι άνθρωποι της Μέσης Ανατολής προτιμούν χειροποίητα μοντέρνα έπιπλα, ενώ οι Ευρωπαίοι πελάτες προτιμούν πιο βασικά, καθημερινά σχέδια.