Το τέταρτο τρίμηνο 2013 παγίωσε τη μέτρια βελτίωση της τάσης που καταγράφηκε στα προηγούμενα αντίστοιχα χρονικά διαστήματα του 2013. Για άλλη μια φορά, η τάση διαφέρει μεταξύ των ξένων αγορών (αναπτύσσονται) και της εγχώριας αγοράς (συρρικνώνεται). Ένα θετικό στοιχείο είναι η βελτίωση του βαθμού εμπιστοσύνης, που υποδηλώνει ότι το 2014 θα είναι μια καλύτερη χρονιά μετά από πολλά χρόνια. Εντούτοις, είναι ακόμα εμφανές, ότι για να επιτευχθεί μια σημαντική δομική αύξηση, η εγχώρια κατανάλωση θα πρέπει απαραιτήτως να ενισχυθεί.
Τέτοιες παρατηρήσεις προκύπτουν από την έρευνα τάσης που υλοποιεί το τμήμα μελετών της Acimall, βασισμένο σε ένα στατιστικό δείγμα που αντιπροσωπεύει ολόκληρη τη βιομηχανία ξύλου και τεχνολογίας ξύλινων υλικών. Τους τελευταίους τρεις μήνες του 2013 η ιταλική βιομηχανία πέτυχε μια αύξηση 4,8 % έναντι της ίδιας περιόδου του προηγούμενου έτους. Οι παραγγελίες από το εξωτερικό αυξήθηκαν 7,3 % εκατό, ενώ η εγχώρια αγορά παρουσίασε υστέρηση 5,7%. Το βιβλίο παραγγελιών διαμορφώνεται στους 2,2 μήνες, ενώ οι τιμές αυξήθηκαν 1% από την αρχή του έτους. Τη χρονική περίοδο Οκτώβριος-Δεκέμβριος 2013 ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε οριακά κατά 0,4 % σε σχέση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2012.
Με βάση τις ενδείξεις από τις επιχειρήσεις δείγματα, η ποιοτική έρευνα οδηγήθηκε στα ακόλουθα αποτελέσματα: Το 36% παρουσίασε ανοδική τάση παραγωγής, το 41% σταθερότητα και το 23% πτώση. Η απασχόληση παρέμεινε στάσιμη στο 91% του δείγματος, ενώ στο υπόλοιπο 9% παρουσίασε μείωση.
Τα διαθέσιμα αποθέματα είναι στάσιμα στο 55% των επιχειρήσεων, ενώ στο 41% μειώθηκαν και στο υπόλοιπο 4% αυξήθηκαν.
Η έρευνα πρόβλεψης περιγράφει τις πιθανές βραχυπρόθεσμες τάσεις της βιομηχανίας. Παρατηρείται μέτρια αισιοδοξία για τις ξένες αγορές, που υποστηρίζονται από τους αριθμούς παραγγελιών. Η στάση απέναντι στους ιταλούς πελάτες είναι αυτή της αναμονής: Οι ξένες σειρές θα καταγράψουν αύξηση το επόμενο τέταρτο της καινούργιας χρονιάς σύμφωνα με το 36% του δείγματος, ενώ αναμένεται να παραμείνουν στα ίδια επίπεδα σύμφωνα με 59% του δείγματος. Το υπόλοιπο 5% αναμένει πτώση.
Η προοπτική στην εγχώρια αγορά δείχνει πτωτική σύμφωνα με το 13% του δείγματος, ενώ το 73% προβλέπει ότι οι εγχώριες πωλήσεις θα παραμείνουν σταθερές. Τέλος, ένα 14% των επιχειρήσεων προβλέπει βραχυπρόθεσμη αύξηση.