Η Egger παρουσίασε πωλήσεις ύψους 2,84 δισ. ευρώ και προσαρμοσμένο EBITDA ύψους 425,0 εκατ. ευρώ.
Στη συνέντευξη τύπου που δόθηκε στην έδρα του ομίλου στο St. Johann στο Tirol, οι ιθύνοντες της EGGER ανέφεραν ότι αν και το οικονομικό έτος 2018/2019 (4/30/2019), ήταν δύσκολο, εν τούτοις έκλεισε με επιτυχία. Οι κύριοι δείκτες απόδοσης παρουσίασαν σταθερή εξέλιξη, με τον κύκλο εργασιών του Ομίλου να αυξάνεται κατά 5,6%, ενώ το προσαρμοσμένο EBITDA υποχώρησε ελαφρά κατά -4,7%. Επιπρόσθετα η EGGER προχώρησε και σε μεγάλες επενδύσεις, ύψους 489,1 εκατ. ευρώ, όπου το 19ο εργοστάσιο της εταιρείας άρχισε να λειτουργεί στα τέλη Ιουνίου στο Biskupiec της Πολωνίας.
Το προσαρμοσμένο περιθώριο EBITDA ανέρχεται στο 15,0% και είναι συνεπώς συμβατό με το μακροπρόθεσμο μέσο όρο. Ο δείκτης ιδίων κεφαλαίων παραμένει σε υψηλό επίπεδο 36,8% (προηγούμενο έτος: 40,8%), ενώ η ποσότητα των πρώτων υλών (συμπεριλαμβανομένης της ξυλείας) αυξήθηκε σε 8,8 εκατ. κυβικά μέτρα, (+ 3,5%), κάτι που αποδεικνύει την πλήρη αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων πρωτογενούς παραγωγής που διαθέτει ο όμιλος EGGER, ο οποίος απασχολεί 9.481 υπαλλήλους.
Σταθερή ανάπτυξη στις χώρες της Ευρωζώνης
Το δεύτερο εξάμηνο του 2018, η παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη επιβραδύνθηκε ελαφρώς και ιδιαίτερα στην ευρωζώνη. Ο κλάδος των κατασκευών εμφάνισε μικρότερο ρυθμό ανάπτυξης από την αρχική πρόβλεψη, με την EGGER, να εμφανίζει ικανοποιητικά αποτελέσματα τόσο στις ευρωπαϊκές αγορές, όσο και στην Ρωσία. Η σημαντικότερη αγορά της εταιρείας είναι η Δυτική Ευρώπη και κυρίως η Γερμανία, χάρη στη μεγάλη βιομηχανία επίπλων.
Στην αγορά της Δυτικής Ευρώπης η EGGER παρουσίασε κύκλο εργασιών ύψους 1.672 εκατ. Ευρώ (+ 4,7%), όπου στην συγκεκριμένη αγορά συγκεντρώθηκε το 58,9% από το συνολικό τζίρο της εταιρείας. Επιπλέον οι αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης και της Ρωσίας πέτυχαν επίσης ένα σταθερό μερίδιο πωλήσεων ποσοστού 29,5%, ενώ εμφανίστηκε μικρή μείωση στη ζήτηση προϊόντων στις αγορές της Τουρκίας. Μείωση που αντισταθμίστηκε όμως από την αύξηση των πωλήσεων προϊόντων δαπέδου και εσωτερικού σχεδιασμού στη Ρωσία.
Και οι μη Ευρωπαϊκές αγορές έπαιξαν σημαντικό ρόλο στη κερδοφορία
Για την ακρίβεια υπήρξε αύξηση στο τζίρο από μη ευρωπαϊκές αγορές όπου στο σύνολο άγγιξε τα 330 εκατ. ευρώ, νούμερο που αντιστοιχεί στο 11,6% των πωλήσεων. Όπως δήλωσε κι ο Ulrich Bühler, διευθυντής πωλήσεων & μάρκετινγκ της EGGER, «Η αγορά της Αργεντινής, η οποία είναι καινούργια για εμάς, ήταν πολύ δύσκολη, καθώς ταλαιπωρήθηκε από τον πολύ υψηλό πληθωρισμό και τη νομισματική υποχώρηση του αργεντίνικου πέσο και τη γενικότερη οικονομική ύφεση.
Θετικές προοπτικές για το οικονομικό έτος 2019 – 2020!
Κατά το τρέχον οικονομικό έτος, η EGGER στοχεύει να αξιοποιήσει το δυναμικό κέρδους των επενδύσεων που πραγματοποιήθηκαν. Ο Thomas Leissing είναι σίγουρος για το εξής: «Παρά το γεγονός ότι σε μερικές από τις αγορές μας τους τελευταίους μήνες παρατηρήθηκε ασθενέστερη οικονομική ανάπτυξη, οι προοπτικές μας για το οικονομικό έτος 2019/2020 είναι θετικές. Είμαστε έτοιμοι να λανσάρουμε την νέα μας διακοσμητική συλλογή EGGER 2020-22 στην αγορά στα τέλη του έτους, συνεχίζοντας τη μεγάλη επιτυχία της πρώτης συλλογής». Τέλος, τα οικονομικά στελέχη της EGGER αναμένουν πως η ζήτηση για OSB θα αυξηθεί, όπως και γενικότερα στα προϊόντα ξυλείας, όμως τα laminate δάπεδα θα εξακολουθήσουν να υφίστανται πίεση στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης.