Πέντε ελληνικές αρχιτεκτονικές δημιουργίες διεκδικούν το βραβείο Mies Van der Roche 2015

Πέντε ελληνικές αρχιτεκτονικές δημιουργίες διεκδικούν το βραβείο Mies Van der Roche 2015

 

Πέντε έργα (τρεις κατοικίες, το νηπιαγωγείο της Γερμανικής Σχολής και το έργο της ανάπλασης της παραλίας Θεσσαλονίκης) είναι υποψήφια στον ευρωπαϊκό αρχιτεκτονικό διαγωνισμό για το βραβείο Mies Van der Roche 2015, έπειτα από την επιλογή του Βασίλη Μιστριώτη.

Τα πέντε αυτά έργα ξεχώρισαν ανάμεσα από 30 αρχιτεκτονήματα, τα οποία κατασκευάστηκαν τα προηγούμενα δυο έτη. Ο κ. Βασίλης Μιστριώτης ορίστηκε ως ειδικός κριτής από την επιτροπή του ευρωπαϊκού βραβείου, ωστόσο, ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχιτεκτόνων ανακοίνωσε τη δική του λίστα με πέντε υποψηφιότητες. Δύο εκ των επιλογών του Συλλόγου συμπίπτουν με αυτές του κ. Μιστριώτη. Αυτές είναι τα έργα ανάπλασης της παραλίας της Θεσσαλονίκης και της εξοχικής κατοικίας στη Σέριφο.

Ας δούμε τις πέντε υποψηφιότητες:

  1. Η μονοκατοικία Η-3

Εμπνευστής αυτής της μονοκατοικίας είναι ο αρχιτέκτονας Παύλος Χατζηαγγελής. Η φουτουριστική αυτή κατοικία βρίσκεται στην Αττική. Περιβάλλεται από νερό, μιας και υπάρχουν τρεις συγκοινωνούσες λίμνες, αλλά και μια πισίνα.

  1. Κατοικία στη Νάξο

Για αυτή την εξοχική κατοικία δυο επιπέδων στην Νάξο έχουν συνεργαστεί πέντε αρχιτέκτονες. Οι Φοίβη Γιαννίση, ο Ζήσης Κοτιώνης, η Ιωάννα Μπαλτογιάννη, η Κατερίνα Κρίτου και η Νικολάου Πλατσά.

  1. Κατοικία στη Λια Σερίφου

Αυτή την εξοχική κατοικία επιμελήθηκε η αρχιτέκτονας Ηλιάνα Κερεστετζή. Κύριο χαρακτηριστικό αυτής της κατοικίας είναι η ξερολιθιά ως συνθετικό εργαλείο, η οποία ορίζει τους κλειστούς χώρους της κατοικίας, διαμορφώνει τις αυλές και προστατεύει από τους βοριάδες.

  1. Νηπιαγωγείο Γερμανικής Σχολής

Το συγκεκριμένο κτήριο έχει κατασκευαστεί από το αρχτεκτονικό γραφείο «Ποτηρόπουλος Δ+Λ». Πέρα από τη συμβατική του λειτουργία, επιθυμία των αρχιτεκτόνων ήταν να λειτουργεί και ως συντελεστής των δράσεων των μαθητών.

 

  1. Ανάπλαση της νέας παραλίας Θεσσαλονίκης

Η ανάπλαση της παραλίας Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκε σε δυο φάσεις. Το πρώτο τμήμα ολοκληρώθηκε το 2008 και το δεύτερο το 2014 και αποτελεί έργο των Πρόδρομου Νικηφορίδη και Μπερνάρ Κουόμο.