ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ-ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

79

Είναι σίγουρο ότι λόγω κρίσης ένας από τους κλάδους που επιβαρύνθηκε περισσότερο στην χώρα μας είναι ο κατασκευαστικός. Και ιδιαίτερα μετά την πλήρη διακοπή της οικοδομής δραστηριότητας ακόμα περισσότερο επιβαρύνθηκαν οι επιχειρήσεις κατασκευής επίπλων και τα εργοστάσια μηχανημάτων ξύλου. Οι οποίες στήθηκαν και μεγαλούργησαν τόσα χρόνια χάρις στην εγχώρια αγορά και μάλιστα πολλές φορές χάρις στην ανεξέλεγκτη τάση των πελατών για αγορά προϊόντων  και μηχανημάτων τώρα αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης.

Δεν υπάρχουν περιθώρια αναμονής. Ούτως ή άλλως δεν πρόκειται ποτέ να ξαναγυρίσουμε στις υπερβολικά καλές εποχές που περάσαμε.  Αρα πρέπει να βρούμε το συντομότερο ξένες αγορές για να διοχετεύσουμε τα προϊόντα μας. Αυτό απαιτεί προεργασία και επαγγελματικό σχεδιασμό. Πρέπει ο κάθε επιχειρηματίας να ξεκινήσει από το μηδέν και να ανασυντάξει τις δυνάμεις του. Να θυμηθεί από πού ξεκίνησε, ποια είναι τα δυνατά του σημεία και ποιες οι αδυναμίες του. Να πληροί όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές και να έχει συνείδηση ότι η καλή του πορεία θα συμπαρασύρει και άλλες Ελληνικές επιχειρήσεις. Πράγμα που θα συνεισφέρει στην γενικότερη βελτίωση της εικόνας αλλά και της οικονομίας της χώρας.

Στόχος πρέπει να είναι η κορύφωση σε όλους τους τομείς:Καινοτόμο και ποιοτικό προϊόν, design, πιστοποίηση υποστήριξη, marketing,συσκευασία, χρόνος παράδοσης, τιμή.

Προιόν και καινοτομία.

Πρέπει να σχεδιαστεί και να παραχθεί προϊόν που θα αντιπροσωπεύει την ταυτότητα του κατασκευαστή και το δυνατόν να συνοδεύεται από καινοτομία. Η καινοτομία θα κάνει την διαφορά.

Πρωτοποριακό Design και σημασία στο τελικό φινίρισμα.

Να είναι κατασκευασμένο σύμφωνα με τις καλύτερες προδιαγραφές και με υψηλής ποιότητας υλικά.

Να πιστοποιηθεί σύμφωνα με τις αυστηρές προδιαγραφές ώστε να δώσει υπεραξία στο προϊόν και να κερδίσει την εμπιστοσύνη των πελατών.

Μarketing.

Σχεδιασμός και στοχοποίηση των αγορών με τις ευνοϊκότερες συνθήκες για εξαγωγές.

Η επιλογή μπορεί να είναι λόγω καλής οικονομικής κατάστασης της τάδε χώρας ,λόγω καλών σχέσεων των λαών μεταξύ τους και προτίμηση σε ελληνικά προιόντα. Λόγω φθηνών μεταφορικών κλπ.

Τρόποι:

Internet. Eίναι το πιό εύκολο και οικονομικό μέσο για την πολυπόθητη εξωστρέφεια, αρκεί να χρησιμοποιείται σωστά. .Χρειάζεται ένα web site το οποίο, να  κάνει δουλειά, με στοχευμένη επισκεψιμότητα και να απευθύνεται σε νέες αγορές.

Εκθέσεις. Προτιμότερο μέσω επιλεγμένου αντιπροσώπου που θα αναλάβει την προώθηση των πωλήσεων.

Η μεμονωμένη παρουσία είναι λύση. Αλλά ακόμα και οργανωμένη καλά να είναι, απαιτεί περισσότερο χρόνο και χρήμα για να χτιστεί ένα σωστό Brand name και να κερδιθεί η εμπιστοσύνη.

Παράδοση. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει η κάθε επιχείρηση να μπορεί να αντεπεξέλθει σε τυχόν μεγάλες παραγγελίες με την ίδια ποιότητα και στον προβλεπόμενο χρόνο παράδοσης.

Δεν υπάρχουν μεσοβέζικες λύσεις. Ο Ελληνας δεν μπορεί να ποντάρει στο φθηνό προιόν.

Ένα ελληνικό προιόν δεν μπορεί να είναι το φθηνότερο στην αγορά, όταν ήδη κυριαρχούν υπερδυνάμεις παραγωγικότητας με χαμηλό εργατικό κόστος. Αλλά μπορεί να είναι το ανταγωνιστικότερο σε σχέση ποιότητας-τιμής.

Μπορεί μια ελληνική επιχείρηση να είναι περισσότερο ευέλικτη, λόγω ότι συνήθως είναι οικογενειακή με χαμηλά πάγια έξοδα  και να διαφοροποιεί το προιόν της  σύμφωνα με τις νέες τάσεις, χωρίς τεράστιο κόστος σε σχέση με άλλες . Αλλά και και να αντέξει πιο εύκολα στην απότομη πτώση της ζήτησης.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι όλες οι μεγάλες βιομηχανίες στην Ευρώπη σχοινοβατούν, ή έχουν ήδη κλείσει.

Εσωτερική αγορά.

Λογική προϋπόθεση είναι μία επιχείρηση πρίν ξεκινήσει τις εξαγωγές να είναι ήδη στημένη και καταξιωμένη στην Ελλάδα.

Αφού λοιπόν τηρεί τις  προδιαγραφές δεν μπορεί  να περιμένει  να ανοίξει η ελληνική αγορά. Οι πωλήσεις θα συνεχίσουν να είναι σε χαμηλά επίπεδα και με υψηλό ρίσκο. Δεν υπάρχει ρευστότητα στην αγορά. Αυτό θα έρθει μόνο με την εξωστρέφεια.

Καλό θα ήταν να στήριζε το κράτος .Να επιχορηγούσε τις συμμετοχές στο εξωτερικό. Βέβαια όχι ανεξέλεγκτα.

Να υπάρχει επιτροπή που θα συγκροτούσε σύνολο εταιριών, με συγκεκριμένο πλάνο και στοχευόμενες αγορές.

Προώθηση του made in Greece.

Εθνική συνείδηση. Προτιμάμε τα αξιόλογα ελληνικά προϊόντα.

Ευνοικότερη μεταχείρηση  και φοροαπαλλαγές  στις εξαγωγικές επιχειρήσεις

Παραδείγματα άλλων χωρών.

Ομαδική προώθηση.

Σχεδιασμός εξαγωγών, προώθηση, εκθέσεις μέσω κρατικής επιχορήγησης.

Σε προηγμένες Ευρωπαϊκές χώρες , μεγάλες βιομηχανίες στηρίζοντα, από το κράτος οικονομικά ακόμα και στην  πληρωμή του προσωπικού τους. Ώστε να μην απολυθούν τα άτομα που εργάζονται.

Εθνική συνείδηση. Στηρίζουν τα προϊόντα τους και τις συνεργασίες μεταξύ τους.

Η εταιρία μας παρά τις αντίξοες συνθήκες καταφέρνει σήμερα να εξάγει σχεδόν το 100% της παραγωγής της στο εξωτερικό.

Έχοντας ξεκινήσει από το 1977 την κατασκευή αποκλειστικά τεμαχιστικών μηχανών, σήμερα παρουσιάζει σύγχρονα μηχανήματα ,σύμφωνα με τις υψηλότερες ευρωπαϊκές προδιαγραφές και τα εξάγει σε πολλές χώρες ανα τον κόσμο.

Καινοτομούσε πάντα με τα πιο σύγχρονα ελληνικά μηχανήματα.

Παρόλο την πρωτοπορία της στην κατασκευή γωνιάστρας την δεκετία του 80 , η εταιρία μας δεν επαναπαύτηκε στην επιτυχία της και πολύ γρήγορα στις αρχές της δεκαετίας του 90 προσάρμοσε την παραγωγή της στην κατασκευή σύγχρονων τεμαχιστικών μηχανημάτων με πολλούς αυτοματισμούς και γρήγορες ταχύτητες. Προέτρεψε τους πελάτες της να μπουν στην λογική της αυτοματοποίησης και της πιο οργανωμένης παραγωγής.

Παράλληλα παρακολουθώντας τις νέες τάσεις της αγοράς παρουσίασε το 1993 το μοναδικό για την εποχή τεμαχιστικό κοπής post forming για τα πορτάκια κουζίνας. 

Με το συγκεκριμένο μοντέλο ξεκίνησε τις πρώτες οργανωμένες εξαγωγικές της δραστηριότητες.

Εντός του 2013 καινοτόμησε ξανά με ένα νέο τεμαχιστικό το Hermes70.Το μικρότερο ευρωπαικό τεμαχιστικό cnc  με πρόγραμμα βέλτιστης κοπής στην ανταγωνιστικότερη τιμή. Είναι ένα αυτόματο τεμαχιστικό που μπορεί να μπεί ακόμα και στο μικρότερο ξυλουργείο και να έχει όλες τις προδιαγραφές των cnc τεμαχιστικών.

Η εξαγωγική της πορεία ξεκίνησε με προσπάθειες προβολής σε χώρες όπως τα Βαλκάνια, Ρωσσία και το Ντουμπάι.

Στην συνέχεια έχοντας αποκτήσει σημαντικές εμπειρίες από τις αγορές του εξωτερικού επεκτάθηκε στις σημαντικότερες εκθέσεις του κόσμου όπως Ligna (Γερμανίας),Αγγλία, Τουρκία, Πολωνία. Με τις συνεχείς παρουσίες σε διεθνείς εκθέσεις και την ανάπτυξη σημαντικών γνωριμιών, κατάφερε να έχει αποκλειστικούς αντιπροσώπους  σε πάνω από 15 χώρες.

Τα τελευταία 6 χρόνια βρίσκεται στις νέες υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της, πράγμα κομβικό για την εξέλιξη των εξαγωγών της.

Βέβα