Βασίλης Μπαλωμένος: «Προχωράμε στην ανάπτυξη πανελλαδικού δικτύου χονδρικής»

Βασίλης Μπαλωμένος: «Προχωράμε στην ανάπτυξη πανελλαδικού δικτύου χονδρικής»

 

Το όνομά του, είναι ταυτόσημο των επιτυχημένων προϊόντων του. Ο Βασίλης Μπαλωμένος, της Balomenos Doors, μας μιλάει, για τον ανταγωνισμό, το τι πρέπει να προσέχει ο καταναλωτής, τον ρόλο του «προσωποκεντρισμού» σε μία εταιρεία καθώς και για την ίδρυση μιας νέας εταιρίας στο τομέα της χονδρικής αγοράς.

 

Υπάρχει η τάση στην αγορά εισαγωγής φθηνών και αμφιβόλου ποιότητας προϊόντων. Συνυπολιγίζοντας αυτό, πως είναι ο ανταγωνισμός σήμερα και με ποιο τρόπο τον αντιμετωίζει η εταιρία σας;

Είναι γεγονός ότι στην αγορά υπάρχει στροφή στην εισαγωγή φθηνών και αμφιβόλου ποιότητας και προέλευσης προϊόντων. Παρατηρείται επίσης έντονα το φαινόμενο της φοροδιαφυγής καθώς υπάρχουν εταιρείες που διανέμουν προϊόντα στην αγορά χωρίς τα απαραίτητα από το νόμο συνοδευτικά. Αυτοί οι παράγοντες σαφώς και μας επηρεάζουν αρνητικά διότι αυξάνονται τα επίπεδα του ανταγωνισμού με ανέντιμα μέσα. Είναι αρμοδιότητα του κράτους πλέον να αναλάβει τον έλεγχο αυτής της κατάστασης ώστε να εξαλειφθούν τα παραπάνω φαινόμενα. Η εταιρεία μας προσπαθεί να γίνεται πιο ανταγωνιστική επενδύοντας σε μέσα για την άριστη ποιότητα προϊόντος διατηρώντας σε χαμηλά επίπεδα τις τιμές παρά τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες της εποχής.

 

Παραμένεται στην κορυφαία γραμμή στην ελληνική αγορά. Ο αγοραστής βάσει της εμπειρίας σας τι κοιτάει περισσότερο; Την καινοτομία, τη ασφάλεια, το design ή την τιμή;

Παραμένουμε στην κορυφή της Ελληνικής αγοράς διότι διαθέτουμε και πάντα αναζητούμε καινοτόμα προϊόντα όσον αφορά την πραγματική ασφάλεια. Σαφώς και όλα παίζουν σημαντικό ρόλο στην επιλογή του καταναλωτή, δυστυχώς όμως σήμερα είναι μικρότερη η μερίδα των πελατών που επικεντρώνεται στην ποιότητα και την ασφάλεια του προϊόντος πράγμα που ίσως οφείλεται στο γεγονός ότι τα σημερινά οικονομικά δεδομένα στρέφουν τον καταναλωτή σε οικονομικότερες λύσεις. Παλαιότερα οι καταναλωτές διέθεταν πιο εύκολα τα χρήματα τους χωρίς να κάνουν την απαραίτητη έρευνα αγοράς ενώ πλέον αναζητούν προϊόντα που έχουν μεγαλύτερη σχέση ποιότητας- τιμής.

 

Ολοι κάνουνε λόγο για ποιότητα, ασφάλεια, πιστοποίηση. Τι πρέπει να κοιτάει ένας καταναλωτής για να διασφαλίσει την αξιοπιστία των προϊόντων που αγοράζει;

Η εταιρεία μας έχει πραγματοποιήσει δοκιμές για πιστοποίηση των προϊόντων της στην Ιταλία αλλά και στην Ελλάδα στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Οσον αφορά την ασφάλεια, έγιναν δοκιμές βάση του διεθνούς πρωτοτύπου με χειρονακτικά μέσα ΕΛΟΤ ΕΝ 1627:2001 και ΕΝ1630:2011 σε όλα τα μοντέλα θωράκισης που παράγουμε. Οι δοκιμές έγιναν κυρίως για λογαριασμό της εταιρείας ώστε να διαπιστωθεί ότι τα προϊόντα πληρούν τις διεθνείς προδιαγραφές αλλά και για την εξασφάλιση της ποιότητας του προϊόντος που φτάνει στην αγορά. Υπάρχει μεγάλη μερίδα καταναλωτών, που μπορεί να φτάνει και το 99% που αρκείται στο λόγο για την πιστοποίηση των προϊόντων και πείθεται χωρίς να έχει δει τα απαιτούμενα έγγραφα διασφάλισης ποιότητας. Ενας καταναλωτής λοιπόν θα πρέπει να αναζητά τα έγκυρα και επικυρωμένα από τους αρμόδιους φορείς πιστοποιητικά.

Εχετε συνδέσει το όνομά σας με το προϊόν που παράγεται. Πιστεύεται ότι το να είναι προσωποκεντρική μία εταιρία, επηρεάζει την διαδικασία των πωλήσεων;

Το όνομα μου έχει ταυτιστεί με την πόρτα ασφαλείας διότι αγαπάω τη δουλειά μου και κάνω προσπάθειες να προσφέρω πάντα το καλύτερο δυνατό στον καταναλωτή. Ασχολούμαι προσωπικά με τον έλεγχο της κάθε πόρτας πριν παραδοθεί στον πελάτη, καθώς και παρακολουθώ από κοντά ορισμένες τοποθετήσεις εν αγνοία του πελάτη και γι’ αυτό το λόγο δεν έχω επεκταθεί σε όλη την Ελλάδα. Το καλύτερο προϊόν αν δεν τοποθετηθεί σωστά είναι ότι χειρότερο. Η προσωποκεντρική εικόνα της εταιρείας δημιουργεί μια σχέση εμπιστοσύνης με τον καταναλωτή, το προϊόν έχει μια ταυτότητα και ο πελάτης γνωρίζει σε ποιόν απευθύνεται.

Εχετε σκεφθεί την ανάπτυξη νέων προϊόντων που θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν την πιθανή απώλεια πωλήσεων λόγω της κρίσης; Υπάρχει η σκέψη της ανάπτυξης δικτύου με πελάτες χονδρικής;

Η εταιρεία μας προχωράει στην ανάπτυξη ενός δικτύου χονδρικής σε όλη την Ελλάδα και έχουμε ήδη στραφεί και στον τομέα των εξαγωγών προσπαθώντας με κατάλληλη οργάνωση να επικεντρωθούμε και γύρω από αυτό. Δεν θα ήθελα λόγω της κρίσης που παρατηρείται να ασχοληθώ με κάποιο άλλο προϊόν διότι γνωρίζω πολύ καλά την πόρτα ασφαλείας και την σωστή τοποθέτησή της. Ιδρύσαμε τώρα μια καινούργια εταιρεία την BRAVOPORT EΠΕ που διαθέτει οικονομικότερα προϊόντα και απευθύνεται επί το πλείστον σε πελάτες χονδρικής. Κατασκευάζουμε προϊόντα πιο προσιτά που δεν υστερούν όμως στην ασφάλεια και τη θωράκιση, απλά διαθέτουν πιο οικονομικά αξεσουάρ και ξύλινα μέρη που έχουν να κάνουν μόνο με το αισθητικό κομμάτι της πόρτας. Αυτή η εταιρεία θα αναλαμβάνει επίσης και την αναβάθμιση θωρακισμένων πορτών όλων των εταιρειών και θα διαθέτει εξαρτήματα όπως κλειδαριές, ανεμοφράκτες, πόμολα, επιστόμια, επενδύσεις κλπ.) και ό,τι άλλο έχει σχέση με την πόρτα ασφαλείας.

 

Η ιστορία του Βασίλη Μπαλωμένου

Γεννήθηκε στην Κερασιά Αιτωλοακαρνανίας το 1958. Σπούδασε ηλεκτρολόγος – μηχανολόγος στην τεχνική σχολή «Κο- σμάς ο Αιτωλός» στο Αγρίνιο και στην Αθήνα και στη συνέχεια, το 1982, δημιούργησε συνεργείο και αναλάμβανε την τοποθέτηση θωρακισμένων πορτών στον τότε μοναδικό εισαγωγέα θυρών ασφαλείας. Το 1989 ξεκίνησε την επιχείρησή του λειτουργώντας το πρώτο του κατάστημα στην περιοχή της Ανω Γλυφάδας καθώς και αποθήκη. Εισήγαγε το μεταλλικό τμήμα των πορτών από Ιταλία ενώ στο χώρο του έκανε το ξυλουργικό κομμάτι και τα λούστρα-βαφείο. Επειτα επεκτάθηκε ανοίγοντας καταστήματα στο κάτω Χαλάνδρι και στο Ιλιον. Το 1997 η επιχείρηση μεταφέρθηκε σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στην περιοχή του Μοσχάτου σε βιομηχανικό χώρο όπου διαμόρφωσε ένα σύγχρονο ξυλουργείο και βαφείο.

Το 2001 ακολούθησε η μετατροπή της Ατομικής Επιχείρησης σε ΑΒΕΕ και ω&sigma